Ετικέτες

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Τετάρτη, 6 Ιουλίου 2011

Αγορές με το σταγονόμετρο

Ο κατήφορος της ελληνικής οικονομίας έχει αναγκάσει τα ελληνικά νοικοκυριά να βάλουν μαχαίρι στις δαπάνες τους, με τους καταναλωτές να μην αγοράζουν τίποτα παραπάνω από τα απαραίτητα. Όπως περιγράφει η έρευνα που έκανε η Focus Bari ο αντίκτυπος της κρίσης στα νοικοκυριά είναι πλέον καθολικός.
Αγορές με το σταγονόμετρο
Το ποσοστό των Ελλήνων πολιτών των ηλικιών 19 έως 70 ετών που δηλώνουν ότι έχουν κάνει μειώσεις τις δαπάνες στο νοικοκυριό τους, περιορίζοντας την καταναλωτική τους συμπεριφορά, λόγω της οικονομικής κρίσης και της αβεβαιότητας που επιφέρει, έχει εκτοξευτεί στο 83% (4 στους 6 Έλληνες) για τον Μάρτιο του 2011, την ώρα που τον ίδιο μήνα του 2010 το ποσοστό παρουσιάζονταν στο 52%! Η αύξηση σε ποσοστό 31% μόνο απαρατήρητη δεν μπορεί να περάσει, αν αναλογιστεί κανείς πως μόλις το 17% δηλώνει ότι δεν έχει κάνει περικοπές στα έξοδά του.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πληροφορία ότι το 83% σπάει σε δύο γκρουπ στην ερώτηση: ποιος είναι ο βασικότερος λόγος που οδήγησε στις περικοπές δαπανών και τον περιορισμό της κατανάλωσης; Το 64% απαντάει λόγω της μείωσης του εισοδήματος, ενώ το 19% για προληπτικούς λόγους.
Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι τα υψηλού επιπέδου μόρφωσης στελέχη επιχειρήσεων προχωρούν σε περικοπές της τάξης του 77%, το αντίστοιχο ποσοστό στα μεσαίας και χαμηλής μόρφωσης στρώματα αγγίζει το 85%.
Πλέον, τρεις στους τέσσερις Έλληνες αποφεύγουν τα έξοδα για τη διασκέδαση, ενώ γενναίες περικοπές για να εξοικονομήσουν χρήματα κάνουν κατά σειρά στην ένδυση και την υπόδηση, στις διακοπές και τα ταξίδια, στις αγορές στο Σούπερ Μάρκετ, στα τρόφιμα και τα ποτά, στα έπιπλα, στις τηλεπικοινωνίες, στην βενζίνη, μέχρι και στα… τσιγάρα.
Η έρευνα αποτυπώνει μία σκληρή πραγματικότητα, η οποία πλέον έχει γίνει καθημερινότητα για τους Έλληνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: